sdf a écrit:...sauf gros cout de bol
euhhh... vraiment gros alors
|
63 messages • Accèder à une page • 1, 2, 3, 4, 5
|
Modérateurs: Modération Forum Installations, Modération Forum DIY, Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: Frederic72 et 47 invités
sdf a écrit:...sauf gros cout de bol
La configuration dans mon profil
Many investigators over many years have attempted to determine whether phase shift mattered to sound quality (e.g., Greenfield and Hawksford, 1990; Hansen and Madsen, 1974a, 1974b; Lipshitz et al., 1982; Van Keulen, 1991). In every case, it has been shown that if it is audible, it is a subtle effect, most easily heard through headphones or in an anechoic chamber, using carefully chosen or contrived signals.
There is quite general agreement that with music reproduced through loudspeakers in normally reflective rooms, phase shift is substantially or completely inaudible. When it has been audible as a difference, when it is switched in and out, it is not clear that listeners had a preference.
Others looked at the audibility of group delay (Bilsen and Kievits, 1989; Deer et al., 1985; Flanagan et al., 2005; Krauss, 1990) and found that the detection threshold is in the range 1.6 to 2 ms, and more in reflective spaces.
Lipshitz et al. (1982) conclude, "All of the effects described can reasonably be classified as subtle. We are not, in our present state of knowledge, advocating that phase linear transducers are a requirement for high-quality sound reproduction." Greenfield and Hawksford (1990) observe that phase effects in rooms are "very subtle effects indeed," and seem mostly to be spatial rather than timbral. As to whether phase corrections are needed, without a phase correct recording process, any listener opinions are of personal preference, not the recognition of "accurate" reproduction. In the design of loudspeaker systems, knowing the phase behaviour of transducers is critical to the successful merging of acoustical outputs from multiple drivers in the crossover regions. Beyond that, it appears to be unimportant.
Et pour les Basses :Craven and Gerzon (1992) stated that the phase distortion caused by the high-pass response is audible, even if the cutoff frequency is reduced to 5 Hz. They say it causes the bass to lack "tightness" and become "woolly." Phase equalization of the bass, they say, subjectively extends the effective bass response by the order of half an octave. Howard (2006) discusses this work and the abandoned product that was to come from it. There was disagreement about how audible the effect was.
Craven and Gerzon (1992) stated that the phase distortion caused by the high-pass response is audible, even if the cutoff frequency is reduced to 5 Hz
Cobrasse a écrit:OHL je me demandais si tu avais un petit soft qui ajoute de la distorsion en pourcentage, avec le choix impair et/ou pair sur les distos et de les placer sur une bande passante définie par l'utilisateur ...
La configuration dans mon profil
Faut pas lui demander s'il l'a, faut demander où il est
ohl a écrit:Concernant la THD et l'intermodulation, je n'ai pas trouvé de moyen pour définir séparément le niveau de chaque harmonique. Je ne sais pas si c'est mathématiquement possible en temps réel.
Donc pour un ensemble de an donné , on peut calculer le taux de distorsion harmonique pour les différents ordres .
En inversant le système d'equations , on doit pouvoir calculer les coef an en fonction des taux de distorsion voulu.
ohl a écrit:Donc pour un ensemble de an donné , on peut calculer le taux de distorsion harmonique pour les différents ordres .
En inversant le système d'equations , on doit pouvoir calculer les coef an en fonction des taux de distorsion voulu.
C'est exactement ce que j'avais fait mais je n'ai pas trouvé de solution : je peux jouer sur le taux global mais je ne sais pas séparer la valeur de chaque harmonique
Me manque-t-il une solution à une inversion de matrice ?
ohl a écrit:Donc pour un ensemble de an donné , on peut calculer le taux de distorsion harmonique pour les différents ordres .
C'est exactement ce que j'avais fait mais je n'ai pas trouvé de solution : je peux jouer sur le taux global mais je ne sais pas séparer la valeur de chaque harmonique
Me manque-t-il une solution à une inversion de matrice ?
Trouver la formule quelque soit n est surement très ardu, mais si tu te limites à un n donné, (par exemple 5 ou 6)
ca devrait le faire. A moins que j'ai raté quelque chose (ce qui arrive assez souvent).
Celui la est peut etre plus explicite; http://www.ramsete.com/Public/Papers/154-AES110.PDF
ohl a écrit:En fait, je voulais avoir une distortion fixée, par exemple 10% de THD, mais ceci quel que soit le niveau ! Or quand j'utilise un polynôme (c'est ce qui est fait en temps réel dans le soft), la disto dépend du niveau !
.
Pourquoi ne pas regler le niveau apres avoir distordu le signal ?
|
63 messages
• Page 4 sur 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Retourner vers Discussions Générales |