Hello à tous.
Faq Toshiba :
http://www.tacp.com/customersupport/
I am experiencing playback difficulties: some features of my disc do not operate or play back correctly, or my disc skips or freezes.
This may be caused by the condition of your disc, or in certain cases incompatibilities between the disc and your HD DVD player. To try to cure this issue, try the following steps:
1. First, try cleaning the disc. Many times playback problems are caused by a dirty disc. Fingerprints and dust on the disc may cause picture and/or sound deterioration or prevent playback. To clean the disc, wipe the disc from the center outwards with a soft cloth. Always keep the disc clean. Do not use any type of solvent such as thinner, benzine, commercially available cleaners or antistatic spray for vinyl LPs, as it may damage the disc. Please refer to the instructions of the disc as well.
2. If cleaning the disc does not resolve your playback difficulty, try opening and closing the disc tray and then resuming disc playback.
3. If your playback difficulty persists, try turning the power to your HD DVD player off, and then power your HD DVD player up again. Just as re-booting your computer often resolves performance issues, re-starting your HD DVD player can resolve certain playback difficulties. If your HD DVD player does not power off, you may try to re-start the unit by unplugging the main power cord, reconnecting the power cord, and then turn on the power to your HD DVD player.
4. If none of these steps resolve your playback difficulty, in rare instances there may be an issue with the compatibility of the disc with the player. HD DVD is a new format, and disc compatibility issues with new and existing format discs are possible, including disc freezing while accessing certain disc features or functions, or certain parts of the disc not playing back or operating as fully intended. Please contact Toshiba Customer Solutions at (800) 319-6684 or
customer_support@tacp.com to receive the latest information concerning known issues and the availability of work-around solutions, other than those set out above, or firmware updates that may address the issue.
Traduction direct :
1. D'abord, essayez de nettoyer le disque. Plusieurs fois les problèmes de lecture sont causés par un disque sale. Les empreintes digitales et la poussière sur le disque peuvent causer d'images et-ou sonner la détérioration ou empêcher la lecture. Pour nettoyer le disque, essuyez le disque du centre à l'extérieur avec un tissu doux. Tenez toujours le disque propre. N'employez pas de type de solvant comme plus mince, la benzine, des appareils de nettoyage commercialement disponibles ou le vaporisateur antistatique pour le vinyle LPs, comme il peut endommager le disque. Référez-vous s'il vous plaît aux instructions du disque aussi.
2. Si le nettoyage du disque ne résout pas votre difficulté de lecture, essayez d'ouvrir et fermer le plateau de disque et reprendre ensuite la lecture de disque.
3. Si votre difficulté de lecture persiste, l'essai tournant le pouvoir(puissance) de votre LECTEUR DE DVD HD d'et ensuite le pouvoir(puissance) votre LECTEUR DE DVD HD de nouveau. De même que réamorçant votre ordinateur résout souvent les questions(publications) d'exécution(performance), reprenant votre LECTEUR DE DVD HD peuvent résoudre des certaines difficultés de lecture. Si votre LECTEUR DE DVD HD ne fait pas de pouvoir(puissance) de, vous pouvez essayer de reprendre l'unité en déconnectant le cordon d'alimentation principal, reconnectant le cordon d'alimentation et allumer ensuite le pouvoir(puissance) de votre LECTEUR DE DVD HD.
4. Si aucun de ces pas ne résout votre difficulté de lecture, dans des cas rares il peut y avoir une question(publication) avec la compatibilité du disque avec le joueur. HD DVD est un nouveau format et les questions(publications) de compatibilité de disque avec des disques de format nouveaux et existants sont possibles, incluant la congélation de disque en ayant accès aux certaines particularités de disque ou des fonctions, ou les certaines parties du disque pas jouant en arrière ou faisant fonctionner comme entièrement destiné. Entrez s'il vous plaît en contact avec des Solutions de Client de Toshiba (à 800) 319-6684 ou
customer_support@tacp.com recevoir la dernière information concernant les questions(publications) connues et la disponibilité de solutions "le travail autour", d'autre que ceux le jeu des mises à jour susdites, ou de microprogramme qui peuvent adresser la question(publication).
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NOEL