Modérateurs: Modération Forum Home-Cinéma, Le Bureau de l’Association HCFR • Utilisateurs parcourant ce forum: bob33, MATAMBOY et 53 invités

Tous les lecteurs Multimédia intégrés type Media Center, Box opérateurs, NMT.
Règles du forum
Avant de poster, merci de prendre connaissance des règles du forum : à lire avant de poster

NETGEAR NeoTV 550

Message » 14 Nov 2010 19:07

Une nouvelle béta est arrivée hier.

Firmware v3.0.257

Release Notes

1. Added resume playback support

Resume playback is supported for all video types including DVD, but not for Bluray. (Some Bluray movies have their own resume capability)

Resume information is stored if at least 1 minute of the video has been watched, and at least 5 minutes or 5% of the video remains. If less then 5 minutes or 5% remain, the video is considered “watched”. Note that resume information is not stored for very short videos (less than 2 mins)

Videos that are partially watched are shown with a “half circle” icon in list or cover view

Videos that are fully watched are shown with a “full circle” icon

If you start a video that is partially watched, you will see a popup dialog asking whether to resume or start from beginning. (You will not get a popup dialog for Blurays since they cannot be resumed)

To clear the resume history, go to Settings -> System -> Advanced


2. Added “queue to playlist mode”

By default, when you play a video, it will stop any currently playing video or slideshow. If you play music, it will stop any currently playing music.

To queue additional videos or music, turn on “queue to playlist mode” by pressing the <Angle> button. This is a toggle mode which you can turn on and off.

When you toggle the mode, a popup message briefly appears indicating the new mode

When queue to playlist mode is on, media that you play using <OK> or <Play> will be added to the playlist at the end. (When the mode is off, the new media will stop the old media.)

Media in the playlist is shown with a bar icon next to the media in list view. You can remove media from the playlist by selecting the media and pressing <OK>

Media that is currently playing is shown with an arrow icon in list view mode


3. Revamped Music Now Playing screen

Big center cover shows currently playing track. Smaller covers to left/right show previous and next tracks. You can navigate the tracks using <Left> and <Right>. Press <OK> to resume playback at the selected track

The media popup bar is automatically shown in Music Now Playing. You can hide/show it using <Audio>

New behavior: to seek within a music track, use <FastFwd> and <Rewind> to enter fast seek mode


4. Added support for Russian language

Go to Settings -> User interface to select language

Added on screen keyboard language toggle. When the keyboard is visible, press <aA> to toggle on screen keyboard layouts (US/FR/GR/RU). This is useful for toggling between Russian keyboard and US keyboard. (Note, the Russian keyboard layout is only available if Russian is the currently selected user interface language.)

5. AutoFPS improvements

Fixed MKV stuttering when playing some 24fps content in 1080p24 mode

Fixed MOV stuttering when playing some 24fps content

Note, the stuttering was not AutoFPS related. These videos were previously stuttering whenever the display mode was set to 1080p24


6. Wake On LAN improvements

Now only wakes up the server being accessed

Give us feedback on whether this is working with your servers


7. Added support for Windows 7 Play To

NeoTV 550 appears as a device in Windows 7 Media Player

You can select media from Media Player and “Play To” NeoTV 550 (videos, music, photos)

You can control basic media playback (pause/resume, control volume, skip files, stop playback) from Media Player

Added “Enable UPnP option in Settings -> System -> Advanced. Use this for troubleshooting if you are experiencing intermittent lockups


8. Added support for seamless m2ts playback

Useful for playing folders of camcorder m2ts videos

Videos are played sequentially and seamlessly with no gap between videos


9. You can FF/REW seamlessly across the videos

Use playlist navigation (show media popup bar and press <down>) to navigate the videos, or use <skip fwd> / <skip back>


10. Fixed choppy playback when playing H.264 profile 5.0 and 5.1 videos

11. Fixed inability to access Win7 shares after installation of Win7 Live Essentials

Other fixes

Fixed lockups occurring with some network hubs
Fixed DVD playback getting stuck due to default audio track not set
Fixed DVD menu appearing stuck (i.e. could not move highlight in menu)
Fixed FLAC seek within track intermittent restarting from beginning of track
Fixed M2TS fast forward -> play intermittent showing black video
Fixed Update application not showing any picture on HDMI for some TVs
Fixed intermittent freeze in setup wizard when no shares are selected
Fixed intermittent lockup when resuming from standby with some USB plugged in
Update GUI now translated for German, French, Spanish


Source : http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=19481380#post19481380
pos33
 
Messages: 240
Inscription Forum: 19 Sep 2006 20:39
  • offline

Message » 14 Nov 2010 21:43

bon quand est ce qu amazon nous envoi notre boîte, qqn a t il une idée?? :roll:
BA
 
Messages: 4489
Inscription Forum: 10 Mar 2000 2:00
Localisation: Mulhouse
  • offline

Message » 15 Nov 2010 11:43

Sur ma commande est apparu : L'article suivant arrivera après le 25 décembre 2010...
hugo25
 
Messages: 37
Inscription Forum: 18 Aoû 2006 20:40
  • offline

Message » 15 Nov 2010 11:56

hugo25 a écrit:Sur ma commande est apparu : L'article suivant arrivera après le 25 décembre 2010...


Idem, mais je pense que ce n'est que la sécurité sur les envois pour noël qui s'active car il n'y a pas de date d’expédition définie ...
crash3236
 
Messages: 3
Inscription Forum: 10 Nov 2010 16:16
  • offline

Message » 15 Nov 2010 13:36

Bonjour,

Bon je veux bien admettre que le NeoTV550 sache lire les iso DVD/BD... mais s'il ne sait même pas lire les fichiers audio OGG (http://fr.wikipedia.org/wiki/Ogg) c'est pas très reluisant quand même ! :roll: (même pour 100€)
tony_g
 
Messages: 2
Inscription Forum: 15 Nov 2010 13:17
  • offline

Message » 15 Nov 2010 16:51

crash3236 a écrit:
hugo25 a écrit:Sur ma commande est apparu : L'article suivant arrivera après le 25 décembre 2010...


Idem, mais je pense que ce n'est que la sécurité sur les envois pour noël qui s'active car il n'y a pas de date d’expédition définie ...


Bonjour,
je viens d'aller voir sur ma commande et je n'ai pas cette information.
cyberboy
 
Messages: 142
Inscription Forum: 09 Sep 2004 8:16
Localisation: Luberon
  • offline

Message » 15 Nov 2010 17:37

Pour Noel on va l'avoir cool.

prophetebe a écrit:oui, mais bon, le mode shuffle c'est bien quand tu as juste quelques dizaines de titres :roll:

J'ai pas trop fait attention, il y a peut-être moyen de le piloter via une page web et donc de lancer la musique comme ça... :).


Oh bah tu sais iPod Shuffle ca monte à 4go et 4Go de MP3 y en a qui y arrive très bien hein donc bon.

Sinon t'as la TV au pire. Mais pas con l'idée de la page web.
ordimans
 
Messages: 208
Inscription Forum: 26 Jan 2009 7:40
  • offline

Message » 15 Nov 2010 18:26

tony_g a écrit:Bonjour,

Bon je veux bien admettre que le NeoTV550 sache lire les iso DVD/BD... mais s'il ne sait même pas lire les fichiers audio OGG (http://fr.wikipedia.org/wiki/Ogg) c'est pas très reluisant quand même ! :roll: (même pour 100€)

Oui ça fait tache. Mais la clientèle visée, je pense, est plus concernée par la lecture de fichiers HD ou de Bluray avec ce type de produit. Pour de la zik, je parle toujours pour mon cas, il prend en charge le FLAC et le MP3, et ça me convient parfaitement.
Bariton
 
Messages: 126
Inscription Forum: 18 Mar 2003 23:55
  • offline

Message » 15 Nov 2010 18:52

Bariton a écrit:
tony_g a écrit:Bonjour,

Bon je veux bien admettre que le NeoTV550 sache lire les iso DVD/BD... mais s'il ne sait même pas lire les fichiers audio OGG (http://fr.wikipedia.org/wiki/Ogg) c'est pas très reluisant quand même ! :roll: (même pour 100€)

Oui ça fait tache. Mais la clientèle visée, je pense, est plus concernée par la lecture de fichiers HD ou de Bluray avec ce type de produit. Pour de la zik, je parle toujours pour mon cas, il prend en charge le FLAC et le MP3, et ça me convient parfaitement.


+1
crash3236
 
Messages: 3
Inscription Forum: 10 Nov 2010 16:16
  • offline

Message » 15 Nov 2010 19:51

cyberboy a écrit:
crash3236 a écrit:
hugo25 a écrit:Sur ma commande est apparu : L'article suivant arrivera après le 25 décembre 2010...


Idem, mais je pense que ce n'est que la sécurité sur les envois pour noël qui s'active car il n'y a pas de date d’expédition définie ...


Bonjour,
je viens d'aller voir sur ma commande et je n'ai pas cette information.

Moi non plus...
Chez HD-Land c'est "expédié en novembre".
Bon de toute façon on verra bien :mdr: ça serait étonnant quand même que Netgear se permette de rater les fêtes de fin d'année :wink:

Bariton a écrit:
tony_g a écrit:Bonjour,

Bon je veux bien admettre que le NeoTV550 sache lire les iso DVD/BD... mais s'il ne sait même pas lire les fichiers audio OGG (http://fr.wikipedia.org/wiki/Ogg) c'est pas très reluisant quand même ! :roll: (même pour 100€)

Oui ça fait tache. Mais la clientèle visée, je pense, est plus concernée par la lecture de fichiers HD ou de Bluray avec ce type de produit. Pour de la zik, je parle toujours pour mon cas, il prend en charge le FLAC et le MP3, et ça me convient parfaitement.

Techniquement la puce le peut donc y'a peut être de l'espoir avec un prochain firmware ?...
Ou alors c'est déjà le cas mais ils ont oublié de l'indiquer... :mdr: Vous avez pas vu d'infos du côté des béta-testeurs ?

Perso mon petit regret sur l'audio c'est la non prise en charge du MPC. Mais le NeoTV n'est pas le seul, à ma connaissance aucune platine Realtek/Sigma etc. ne le supporte... pourtant c'est un codec dérivé du MP2... et open source :(
inoteb
 
Messages: 204
Inscription Forum: 18 Nov 2009 11:23
Localisation: Toulouse
  • offline

Message » 15 Nov 2010 20:07

hugo25 a écrit:Sur ma commande est apparu : L'article suivant arrivera après le 25 décembre 2010...

idem, sommes-nous sanctionnés parce que nous avons su profiter d'une erreur de prix ou ont-ils des infos que nous n'avons pas encore sur la sortie officielle du boitier ? Je penche pour la deuxième.
Bariton
 
Messages: 126
Inscription Forum: 18 Mar 2003 23:55
  • offline

Message » 15 Nov 2010 20:27

Maptrotter indique toujours quant à lui :

Arrivage prévu entre le
25/11/2010 et le 12/12/2010


Et LDLC :

Dispo Internet vers le 17/11/2010
pos33
 
Messages: 240
Inscription Forum: 19 Sep 2006 20:39
  • offline

Message » 15 Nov 2010 20:31

ldlc nous change la date de sortie tous les 2 jours :roll:
Bariton
 
Messages: 126
Inscription Forum: 18 Mar 2003 23:55
  • offline

Message » 15 Nov 2010 23:19

Bariton a écrit:
hugo25 a écrit:Sur ma commande est apparu : L'article suivant arrivera après le 25 décembre 2010...

idem, sommes-nous sanctionnés parce que nous avons su profiter d'une erreur de prix ou ont-ils des infos que nous n'avons pas encore sur la sortie officielle du boitier ? Je penche pour la deuxième.

Je pencherai plutôt pour la 1ère.
Ceux qui la voulaient absolument pour Noel pourraient abandonner leur commande à prix imbattable...

(Ma commande est aussi marquée "livraison après le 25 Décembre")
Clar
 
Messages: 217
Inscription Forum: 02 Mai 2010 18:44
  • offline

Message » 16 Nov 2010 0:24

Selon AVS :

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=19491269#post19491269

Originally Posted by Mugenstylus1
is there a release date for ntv550?

Next week in Europe, ~ 3 weeks in the US.
pos33
 
Messages: 240
Inscription Forum: 19 Sep 2006 20:39
  • offline


Retourner vers Lecteurs et Box Multimedia

 
  • Articles en relation
    Dernier message